Visoke recenzije
Povoljna dostava
Široka ponuda proizvoda
Testirana kvaliteta

TRENING I UPALA: Može li CBD pomoći spriječiti ozljede?

Za mnoge od nas održavanje kondicije ogroman je dio našeg života. A s tim dolazi i očekivana razina boli za sljedeći dan. Ovo je prirodan odgovor na oporavak i potiče poboljšano kondicioniranje, ali može biti i znak upozorenja. Ključ je razumijevanje kako održati ravnotežu i održati svoje tijelo u najboljem redu.

ŠTO JE UPALA?

Upala je prirodni proces u tijelu koji koristi bijele krvne stanice i druge tvari da se pričvrsti na bilo kakvu štetu, obično uzrokovanu oteklinama, posjekotinama ili ogrebotinama, da bi je počeo popravljati. 1 Upala također omogućava otvaranje krvnih žila, tako da adekvatna krv može doprijeti do zahvaćenih područja, formirajući krvni ugrušak za zarastanje oštećenog tkiva, kao i izazivajući bol kao dio procesa ozdravljenja. Kemikalije poznate kao citokini također oslobađaju oštećeno tkivo. Citokini djeluju kao "signali za slučaj nužde" koji donose imunološke stanice, hormone i hranjive tvari u vaše tijelo kako bi pomogli riješiti sve povezane probleme.2

Međutim, u slučaju da ste aktivni, bilo da je riječ o sesiji s velikim utezima, dugoj vožnji, napornoj vožnji biciklom, bilo kojem sportu ili aktivnosti između ostalog, upala je uzrokovana sitnim, mikroskopskim oštećenjima u mišićnim vlaknima. Vaše tijelo reagira na ovo oštećenje povećanjem upale što može dovesti do strašnih (ali podjednako korisnih) DOMS3

ŠTO JE DOMS?

Bol mišića s odloženim napredovanjem (engl. Delayed Onset Muscle Soreness - DOMS) je bol koju osjećamo dan (a ponekad i više dana) nakon bilo koje intenzivne vježbe. Ovo nije bol koja osjećate tijekom ili odmah nakon vježbanja - to je jednostavno akutna mišićna bol zbog nakupljanja mliječne kiseline, a ta bol nestaje ubrzo nakon što završite s treningom. DOMS simptomi se obično javljaju najmanje 12 do 24 sata nakon vježbanja. Bol obično doseže vrhunac otprilike jedan do tri dana nakon vježbanja, a zatim postaje sve lakša4

Simptomi uključuju osjetljivost mišića, oticanje, kratkotrajni gubitak snage mišića i smanjeni raspon pokreta zbog ukočenosti. Iako je dio procesa koji pomaže promicanju funkcionalnih promjena u vašem tijelu, poput snage mišića, rasta i kondicije, DOMS može ozbiljno poremetiti vaš raspored treninga i potencijalno vas može usporiti u napredovanju ako se ti bolovi i naprezanja dodatno pogoršaju. Dakle, koje su opcije za smanjenje ove upale da biste održali svoj nivo treninga prema planu?

decorations


ALTERNATIVA ZA NSAIDS (Nesteroidni protuupalni lijekovi)

Nesteroidni protuupalni lijekovi(engl. Non-steroidal anti-inflammatory drugs - NSAID) najčešći su način na koji se ljudi bore s boli, smanjuju visoku temperaturu i bave se upalom u tijelu. To uključuje ublažavanje simptoma mnogih povreda povezanih s kretanjem, uključujući uganuće, naprezanje i opću bol. NSAID djeluju blokirajući enzim ciklooksigenazu, koji proizvodi prostaglandine, supstancu sličnu hormonu koja potiče upalu.5

Iako je popularan izbor za pomoć u borbi protiv DOM-a i drugih bolova povezanih s performansama, NSAIDS poput aspirina i ibuprofena ima niz dobro dokumentiranih negativnih nuspojava, uključujući vrtoglavicu, žgaravicu, probavne smetnje i preosjetljive učinke. Zbog toga su ovi lijekovi bez recepta manje od optimalnog izbora za dugotrajnu upotrebu, posebno za osobe koje su posvećene očuvanju kondicije i zdravlja.

Pa, što je alternativa? Kaže se da nekoliko biljnih dodataka prehrani, poput đavolje kandže i kora vrbe, ima protuupalna svojstva, ali nude vrlo malo na putu znanstvenih dokaza. Međutim, kurkumin, kemijski spoj koji se nalazi unutar začina kurkume, sadrži bioaktivne spojeve s nizom dokazanih ljekovitih svojstava. Ti se spojevi nazivaju kurkuminoidi i imaju moć da se zapravo poklapaju s djelotvornošću nekih dostupnih protuupalnih lijekova ako je doziranje točno. 6 Saznajte više o tome kako iskoristiti prednosti kurkumina ovdje.


SMANJENJE UPALE CBD-OM

Još jedno od najperspektivnijih rješenja za borbu protiv DOM-a i smanjenje mogućnosti ozljeda uzrokovanih vježbanjem je kanabidiol (CBD). CBD je potpuno nepsihoaktivni ekstrakt biljke kanabisa, jedan od preko 100 prirodnih sastojaka, filtriran kako bi pružio svakodnevne zdravstvene koristi bez neželjenih nuspojava. Ovaj kanabinoid komunicira s izuzetno snažnim, unutarnjim endokanabinoidnim sustavom vašeg tijela. Ovaj sustav djeluje na reguliranje brojnih važnih psiholoških i fizioloških funkcija u vašem tijelu, uključujući spavanje, raspoloženje, pa čak i upravljanje bolom.

Iako postoji mnogo kanabinoidnih receptora, dva identificirana kao primarni receptori su CB1 i CB2. CB2 receptori se nalaze u mozgu i oko njega, ali je također utvrđeno da su visoko koncentrirani u našem imunološkom tkivu. Kanabinoidi koji se vežu na CB2 receptore mogu imati protuupalni učinak smanjujući proizvodnju citokina koje smo ranije spomenuli.7 Dakle, usprkos tome što je upala potrebna za poboljšanje kondicije i promicanje ključnih prilagodbi u vašem tijelu, previše toga može usporiti i čak zaustaviti vaš napredak. Tu CBD može pomoći u upravljanju s boli, uklanjajući upalu na izvoru na potpuno prirodan način. Pruža vam priliku da nastavite gurati dok istovremeno smanjujete mogućnost ozljeda.

Želite li znati više o ovom prirodnom, temeljnom procesu? Istražite široke prednosti CBD-a i endokanabinoidnog sustava ovdje .


ODRŽAVANJE ZDRAVOG BALANSA

Kada razmišljate što vam najviše od vašeg rasporeda treninga najviše koristi, znamo da održavanje ravnoteže pravilnog sna, zdrave prehrane i odgovarajuće vrijeme oporavka uvelike ide u prilog održavanju vašeg tijela u izvrsnom stanju - i bez ozljeda. Međutim, s brojnim rješenjima, uključujući sve popularniji CBD koji se nalazi u kvalitetnim uljima i kapsulama koje se lako uzimaju, sada možete poduzeti siguran, prirodan i učinkovit pristup smanjenju upale, a uz to ostanite u formi.

Izvori:

1) https://www.webmd.com/arthritis/about-inflammation#1

2) https://www.livescience.com/52344-inflammation.html

3) https://www.healthline.com/health/doms

4) https://www.acsm.org/docs/default-source/files-for-resource-library/delayed-onset-muscle-soreness-(doms).pdf

5) https://www.medicinenet.com/nonsteroidal_antiinflammatory_drugs/article.htm

6) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17569207

7) Nagarkatti, Prakash, et al. “Cannabinoids as Novel Anti-Inflammatory Drugs.” Future Medicinal Chemistry, vol. 1, no. 7, 2009, pp. 1333–1349

8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279298/